Baru Sempat..

on 25 January 2013

Assalamualaikum..

Hari ni aku cuti, tak kerja tapi entah kemana merayau-rayau.. Hehe sekarang ni baru sempat nak menaip entry.. Adeh besok kerja lagi dah.. So cuti tadi aku buat apa yang aku selama ni nak buat.. Haha dah lama aku tak macam ni, dulu masa duk Johor selalu jugak berkubang macam ni.. Oh masa lalu yang aku selelau rindui.. Zaman budak-budak mandi sungai sampai kecut dah tangan, dari tengahari mandi sampai lah bawak ke senja.. Teringat abah sampai bawak kayu sebab mandi sampai tak hingat dunia.. Ekekeke..

Masa : 4pm-4.30pm.
Lokasi : Salam Sentosa, Bukit Sentosa.

Idea yang tak terlintas di kepala.. Tetiba je kawan ajak aku pergi mandi dekat air terjun Sg.Kedondong ni.. Kat mana tempat tu ?? Boleh search gps or google maps ok.. Jalan Batang Kali- Genting Highland.. Bukan nak cakap lebih, citer sini abis sini ( Tiru ayat syuib) memang jelas nampak Genting kalau dari depan rumah aku ni.. Haha jeles ke?? Cuma nampak lampu je, nak g??? Habihkan duit.. Dan aku ni bukan berdarah sejuk.. Tak selesa pergi atau stay kat tempat sejuk lelama.. hahaha..

Masa : 4.45pm - 5.30pm.
Lokasi : Atas jalan ride moto.

Masa ni aku tengah bawak motor, wah seronok sakan.. Sebab semalam aku memang tak planning apa nak buat lagi pun bulan makin gelap atau lebih dikenali aku poket tengah tak tebal.. So aku ingat nak lepak rumah habis kan masa aku depan lappy layan blog.. Tetapi tetiba kawan call ajak ngeteh, so ikut la.. Dan-dan terus ajak mandi air terjun.. Wah! Tanpa fikir panjang aku terus nak pergi.. Sepanjang perjalanan memang seronok.. Dah sampai lagi lah bertambah seronok..

Masa : 5.35pm- 6.30pm.
Lokasi : Air Terjun Sg Kedondong, Batang Kali.

Mandi time!! Haha ini lah masa yang aku nantikan.. Sesampai nya kat sana terus tukar baju dan seluar.. Terus slassshhh!! Hehe sejukk wooo.. Tambah pulak baru lepas hujan.. Air pun agak deras.. Tapi takde warning pun.. Bantai je lah.. Adeh sampai masuk air dalam telinga..


Amaca cantik tak.. Haha ni pakai handphone cikai je.. Maaf kualiti kurang memuaskan.. Hehe kalau air dalam, nak je terjun dari jambatan tu ke bawah.. Ye lah nak jadi atlet dah lebih umur.. Hehe..


Buat pertama kali aku pertontonkan aku di dalam blogger ni.. Ahaks! Aku adalah aku.. Sedang termenung mencari ilham.. Melihat keindahan alam semula jadi.. Baru perasan , memang muka aku lain gila buka spec.. Haha aku pun nyaris tak kenal aku sendiri..


Amboi korang sedap je mandi aku je tangkap gambar korang.. Eh bergurau senda pulak.. Apa pun tak boleh..


Nasib tak dalam, kalau aku nak  snorkeling dalam ni apa yang aku nampak?? Adakah ikan duyung, ketam? Mahupun ikan lumba-lumba ke?? Hehe ni last berendam sebelum balik..

**************************************************************************************************************

Hari ni memang aku seronok sangat.. Terasa kosong je jiwa.. Indahnya ciptaan Tuhan, aku bersyukur kerana di berikan nikmat bernafas di muka bumi ini.. Alhamdulillah..




Ranking: 5

2 Comment:

  1. nm die dah mcm buah kedondong..lain muke tanpa spek..hehe..seronok plk nk mndi air terjun..lama dah x p..seblum ni last p mse prak..p ngn budk2 prak..kat sungai tekala

    ReplyDelete
  2. wahhhhh.. lama tak g mandi sungai!

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved