Jangan Buang Yang Lama..

on 9 January 2013



Haii selamat pagi.. Sempat lagi type entry, memandangkan meja aku belum lagi bersepah dengan komponen-komponen komputer, baik aku buka lappy aku.. Layan blog.. Tengah best-best blogwalking, minum air teh o, sambil baca paper.. Ahaks! santai tu.. Bukan santai bersama Ben Ashaari tau.. Ops! Hehehe.. Semua benda yang lama, takde yang lama.. So takde la yang baru kan?? Pelbagai revolusi yang telah berlaku, aku percaya ianya sudah menjadi keperluan dan di jadikan sebagai gadjet bagi penggemarnya.. Apa tu?? 



Sekarang ni semua dah pakai touchscreen bagai.. Adeh! sensetif screen nya.. Baru semalam aku tercall kawan aku sendiri, abih kredit den.. Bulan semakin malap nih, baru je 9hb.. Haha lambat lagi nak gaji, kang hari-hari jamah biskut kering lah gamaknya aku ni.. so terpaksa lah berjimat.. Ada keinginan macam-macam.. Hasil takde pasal cari pasal tu lah aku hilang separuh gaji aku beli handphone baru.. Hehe..

Ada yang dah isi ke rebat RM200 smartphone tu?? Aku dah isi ke?? Terhad tempat tu, 1.5 juta belia je.. Sorry lah tak isi lagi.. Walau pun henset aku bukan smartphone, cukup lah aku yang smart aje, ahaks! weeerrrrrkkk! geli la pulek.. Haha.. Apa pun tahniah la kepada korang yang dah isi, semoga dapat ye.. Kalau ada BB baru aku isi kot.. Yang lain jenama tu sorry to say bro, bukan tak minat or belagak.. Tapi biar lah rahsia..

Jangan buang telefon lama tu, sebab ada gunanya.. Tak caya ke?? 
  • Go Green - Kan boleh je kitar semula, bagi yang ada handphone lama yang dah berderai di sebabkan gaduh dengan pakwe/makwe tu, ahaks! so kan tak lah bersepah sana sini.. Buka laci je nampak telefon berderai, apa lah salahnya kumpul dan kitar semula..
  • USB - Kan handphone macam kat atas ni ada memory card, so boleh juga simpan data penting, seperti salinan ic, surat beranak, lesen dsb ( sebab aku pun guna cara ni juga) so secara tak lansung tak payah rajin sangat nak bazirkan duit dengan beli thumbrive @ external Hard Disk.. 
  • Sedekah - Bagi yang banyak sangat telefon lama tu jangan mimpi nak buat koleksi.. Kalau takde lagi 100 unit telefon lama tu baik tak payah buat rak koleksi.. Kan baik bagi orang tua kita pakai, boleh juga kita telefon sekali-sekala..
  • Simpan - Yelah, ada memory card kan?? Boleh juga di jadikan sebagai MP3 player.. Tak payah membazir beli Ipod atau mp3 player, gamaknya sama je kan function nya?? Ahaks! lu fikir la sendiri..
  • Trade in - Maksud aku jangan la telefon tu ala-ala retro sangat.. Hade ke nak tukar 3315 dengan Iphone 5.. Haha nak kena ke?? Hehehe.. So trade in mana yang sesuai, kalau banyak sangat cer bawak seguni telefon lama tu mana tahu boleh dapat Iphone 5 tu..

Haha jangan terasa hati eh apa yang aku taip ni, aku hanya olah balik dari apa yang aku baca dalam paper hari ni.. Kosmo : 33..



Ranking: 5

8 Comment:

  1. ena pula, akan guna sesuatu fon/barang tu sampai hancur berkecai... hahahaha.. selagi masih boleh guna, ena simpan dan gunakan sebaik mungkin... =D

    ReplyDelete
  2. betul..barang lama nanti mesti ada gunanya juga. baik simpan je.

    ReplyDelete
  3. nasib baik lyeen bukan manusia yg minat gadget..guna sesuatu tu smpio dah takleh guna..haha

    ReplyDelete
  4. hp lama masih tip top.. tidak bercadang nak beli lain huhu

    ReplyDelete
  5. nad pun x isi lagi..x taula..mcm mls je..cukupla isi dpt duit BR1M..hahaa..nad pun sekrg gune tepon cikai..tahan lama..

    ReplyDelete
  6. aku pulak akan simpan..sebab sayang..hehehe

    ReplyDelete
  7. kalau yang lama ,terperap aje dalam laci tu,haha ,amekaw tidurllah dalam tu selamanya

    ReplyDelete
  8. em..syg la nak buang..gpun byk lg adik2 yg nak hahah

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved