Berhijab.. Kewajipan atau.......

on 13 January 2013


Assalamualaikum dan selamat malam.. Maybe pagi kot bila aku dah habis entry ni.. Maklum lah,taip lambat.. Sambil taip fikir pula idea apa yang aku nak olah kan lepas itu.. Spondan.. Ehh Spontan laa.. Betul kata Boni " jika kita berblog ni, biarlah datang dari hati" Kan?? Dari mata turun ke hati, dari hati selami jiwa.. Ehhh mula lah aku ni merepek meraban bagai.. Namun bukan ini  yang aku mahu ceritakan atau kongsikan bersama dengan korang..

Nampak tak tanda soal yang banyak dekat atas tu?? Tak nampak cepat buat spect mata.. Ternyata lebih banyak persolan yang di kembalikan kepada aku setelah aku bersoal dengan diriku.. Hamboiii berbelit-belit kata.. Dalam bahasa mudahnya, banyak persoalan daripada jawapan.. Ya itu tak mustahil dan aku telah banyak kali, persoalan dikembalikan dengan persoalan juga.. Seolah-olah tiada kesudahan mahupun kata putus..

Berhijab, atau lebih mudah kita cakapkan bertudung.. Gadis Melayu, nyanyian Jamal Abdillah sering di jadikan lagu fav aku ketika karaoke.. Heehe sempat lagi melawak, ok-ok kembali pada situasi aku sekarang ni yang mungkin tidak lah terlampau meruncingkan sangat, namun aku juga perlu tahu serba sedikit..



Pheewwitt ! Terserlah la pulak kegatalan aku ni.. Hehe apa pun ni la contoh trend masa sekarang.. Bagi aku selagi masih mengikut syarak, tak melanggar batas-batas agama.. Aku takkan melatah sesuka hati.. Baguslah jika ianya di jadikan sebagai kewajiban dan bukan nya untuk ikut trend masa kini.. Alhamdulillah baru-baru ini juga ada dengar berita Dato' Siti Norhaliza juga telah bertudung litup penuh.. Syukur, semakin ramai juga yang mengambil keputusan untuk berhijab.. Jangan ingat yang free hair saja yang boleh menempa kejayaan, tetapi banyak dah terbukti.. Shila Hamzah, Wardina Safiah dan sebagainya..


Pada yang masih belum lagi tu, jangan fikir untuk berfikir " aku belum sampai seru" .. Kalau ada fikir macam tu, jawabnya lu fikirlah sendiri..


Ranking: 5

5 Comment:

  1. sharing is caring. :) for me, 'aku belum sampai seru' lagi tu tipu. seru da lame da sjk b'kurun lame. jgn tipu. cube selidik kitab Al-Quran kita. :) but people will change. insyaAllah and amin for them :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, harap mereka berterusan untuk berhijab.. blog bertukar wajah ye,...

    ReplyDelete
  3. memg cnti bertudung..lagi2 muka diaorng lawa..bersih..cntik..lagi cntik kalo berhijab..=)

    ReplyDelete
  4. amboih di samping tengah berdakwah ada juga ye kerenah comel dia, hikhik

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved