Review Blog! Segmen 3 Blogger Terpantas!

on 21 January 2013

Assalamualaikum..

Seperti yang aku buat entry sebelum ini, aku nak buat simple segmen yang teramat-amat lah simple.. Wahh memang cepat lah tangan korang, bagus.. Aku suka kan macam ni.. Segmen ni tersangat simple, takde syarat.. Tak payah buat entry.. Bagi yang dah follow blog aku ni tentu tahu dengan pantas.. Ok tanpa membuang masa lagi jom kita tengok siapa yang bertuah untuk hari ini..

http://cyanxkamo.blogspot.com/
Tips dan info berguna untuk anda :
  • Blog cute, cuma kalau boleh kurangkan widget-widget yang kurang di pakai.. Cuba gunakan templete yang ringkas tapi menarik..
  • Contoh washed denim or blogskin.. Kalau mahir dengan coding blog boleh la edit sendiri.. Gunakan font yang sesuai.. Saiz font, jenis font amat membantu anda.
  • Cuba guna kan templete yang mengandungi 2 kolum, ternyata akan lebih kemas.
  • Blogger ini sangat rajin untuk join segmen @ GA yang di anjurkan oleh blogger lain, sesuatu yang bagus untuk contohi..
  • Ringan, cepat dan pantas..
  • Wan dah follow blog ini, mungkin juga melalui segmen..
  • Tahniah anda terpilih dan anda terpantas untuk komen dalam entry saya! ;D

http://sayaaishah92.blogspot.com/
Tips dan info berguna untuk anda :
  • Blogger meminati atau menggemari warna purple.. Canti purple dia, cuma background kalau tukar warna lain tentu lebih kemas..
  • Dari segi font, jenis font.. Sesuai dengan blog,dan tidak terlalu halus.. Mudah di baca..
  • Cuba pakai 2 kolum , gunakan tabbed code untuk pasang 3 jenis code yang berlainan eg. bloglist, blog archieve,follower..
  • Blog yang ringan dan mudah untuk masuk ke dalam blog ni.. Header comel kan?? Hehe..
  • Wan follow blog ni, alangkah terkejutnya sebelah tu blogger retiisss iaitu Zyra Roxx.. Gulp!
  • Tahniah anda terpilih atas ketangkasan anda komen dalam entry segmen pantas ini :D

http://fakhruru.blogspot.com/
Tips dan info yang berguna untuk anda :
  • Akhirnya ada juga blogger wakil dari kaum Adam.. Blog ni kemas dan memiliki 2 kolum.. Memang nampak kekemasan blog ni.. 
  • Header blog ni nampak kiut miut.. Kekemasan blog ni di tambah pula dengan penggunaan font, jenis font yang amat sesuai..
  • Background blog memang gitu ke kepala aku yang dah mereng?? Hehe apa pun nice bro.. Blog kemas, laju dan tak berat..
  • Cuba kurang kan di dalam sidebar tu, tabbed code salah satu cara untuk jimatkan ruang sidebar.. 1post 1 page akan menambahkan seri di dalam blog anda.. Cubalah !
  • Aku dah follow blog ni, mungkin dalam segmen yang lepas..


**********************************************************************************************************

Tahniah kepada 3 orang blogger di atas kerana telah di review oleh aku.. Dengan kepantasan yang di miliki oleh mereka ni, melayak kan diri mereka di review.. Segala teguran yang aku berikan harap korang takkan terasa hati, aku nak korang akan ambil positiv.. Kerana aku nak kita semua sama-sama naik.. Jangan mudah putus asa.. Mereka semua yang dah berjaya dalam dunia blogger ni bermula dari bawah juga.. Seperti kita pada permulaannya..

Cari pelbagai tips yang berguna, dan ada blogger sudah mencapai kejayaan tahap maksima walaupun mereka sendiri tidak pernah menyangka..

p/s : Tiada kejayaan yang datang tanpa usaha yang gigih.. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..


Ranking: 5

19 Comment:

  1. EHH, so sad! Nak jugak orang review my blog :( Nebemain. Bukan nasib kot. HAHA.

    ReplyDelete
  2. Thanks ye review blog saya... Insyaallah.. akan diperbaiki secara berperingkat...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. saya suka semangat awak :)

      Delete
    2. ok...sama2... oh ye.. nak tye...Cuba pakai 2 kolum , gunakan tabbed code untuk pasang 3 jenis code yang berlainan eg. bloglist, blog archieve,follower..nak dapat di mne ye..?? saya newbiee... tu yg xtahu sgt.. hehe...:)

      Delete
    3. untuk templete 2 kolum tu try awak pergi ke Templete > Costomise > Templete..

      Untuk yang tabbed code tu awak tengok dekat link di bawah ni ok??

      http://www.bloggersentral.com/2011/05/create-tabbed-content-blogger-widgets.html

      Delete
  3. hehehe!! thanks dri wakil adam.. ahakz!! >.< thanks for the tips.. tgh cri juga tuto utk tabbed code nie.. ada cdngan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, thanks coz bersemangat.. Macam ni la yang aku mahukan.. ko tengok dekat link yang aku bagi ni, tapi sebelum tu ko plih apa yang ko nak jadikan tabbed.. contoh : Shoutbox, followers & blog archieve..

      http://www.bloggersentral.com/2011/05/create-tabbed-content-blogger-widgets.html

      Delete
    2. wokey! tgh m'kaji skrang.. hehehe!! thanks bro! hepi beLogging!! ^^

      Delete
  4. hehehe, , trima kasih irwan alessa . . review blog yana
    ...thanks bg tips dan info tntg blog yana,,trima seadanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe macam ni semangat yang wan mahukan.. wan pun masih newbie juga, tetapi selalu ambil iktibar dan rajin mencari sesuatu yang baru..

      Delete
    2. ok..rajin2 lha buat segmen @ GA,,nnty klw yana free. . yana join,,

      Delete
  5. ok..rajin2 lha buat segmen @ GA,,nnty klw yana free. . yana join,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah jika di berikan kesempatan dan keluangan masa wan nak buat lagi segmen ni.. GA maybe kot, sebab perlukan kemahiran dan sponsor hadiah yang fully commitment..

      Delete
  6. terbaik..hehehe.. blog ko pun aku tengok dah semakin berkembang sekarang ni.. tahniah bro ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah ape dia boni.. aku perasan cuna bdan aku je yg kembg.. wkwk.. thanks bro.. lama xnmpk? Bz ke?

      Delete
  7. amboih comel semua blog blog yang kau review tu, hikhik

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved