Jadi Seorang Blogger Bukan Mudah..

on 22 January 2013

Assalamualaikum..

Ikhsan Google

Lama rasanya tak taip entry, hari ni dengan semalam tetiba je ada mood untuk aku me'review blog sahabat aku.. Tahniah kepada 8 orang blogger tersebut.. Semoga kawan-kawan blog aku ni terus sucess.. Yang penting buat blogger yang seangkatan dengan aku ni, terus tak patah semangat untuk berblogger.. Kerana kita insan yang terpilih, bukan semua orang ada kemahiran untuk berblogger..

Sememangnya untuk menjadi seorang blogger memang bukan sesuatu yang boleh kita anggap enteng.. Bukan sesuatu yang boleh di anggap mudah, dan segala kemahiran, segala keupayaan kita untuk menjadi blogger itu bukan semua orang memilikinya.. Oleh itu, tak salah kiranya untuk kita berbangga apa yang kita miliki, tapi awas! jangan melebih bangga pulak tau.. Biar sederhana, tak pernah lupa di saat kita memulakan blog dulu kita pasang niat untuk menjadi salah seorang dari mereka yang telah berjaya dalam Blogger ini..

Ingat senang ke nak jadi blogger?? Yup.. Bermula langkah pertama kita buat blog, entry pertama kita.. Kita imbas kembali bagaimana kita memulakan langkah sebagai seorang blogger.. Dengan takde pageview, takde follower.. Namun sedikit sebanyak kita berjaya mengorak langkah, tambahkan design dengan tutorial-tutorial yang sememangnya telah ada.. Cuba sahaja cari di google, sangat bersepah seperti cendawan tumbuh selepas hujan.. Tahniah kepada kita semua!

Ikhsan Google

Susah juga untuk mencari buah fikiran untuk sesebuah entry.. Susah woo, bagi pengalaman aku sendiri pernah aku memanjat atas pagar untuk mendapatkan satu entry tu, haha frust doh tak tahu apa yang nak di taip, tapi falasafah aku telah meyakinkan aku untuk menulis.. Terbitlah entry yang ternyata lebih terkesan di hati readers semua iaitu takde lain entry yang lahir dari hati yang ikhlas..

Ikhsan Google

Bila berblogger kita mesti :

  • Jangan malu untuk bersoal..
  • Jangan malu untuk berinteraksi sesama blogger..

Kerana mereka yang terlebih dahulu dari kita telah melepasi ujian yang kita sedang lalui bersama ini.. Yakin lah! Kamu tidak keseorangan.. Aku sedang cuba untuk membantu sahabat-sahabat semua.. Ya aku nak kita semua jangan patah semangat.. Mereka yang terdahulu daripada kita ni pun sebenarnya bermula dari bawah.. Tapi mereka sedia memberikan pertolongan kepada kita.. Tak pernah rugi jika kita bertanya pada blogger yang lebih otai ni, mereka pasti akan beri pendapat dan tips yang berguna.. Aku pun cuba untuk menjadi seperti mana mereka dan yang pastinya aku bukannya keseorangan sebab aku yakin kamu semua ada sama sebaris dengan ku!


Ranking: 5

13 Comment:

  1. yea btol tue. . yana dlu masa 1st start nk blogging. .asa cm susah jgk, , dh 2 akaun utk blog yana buat,,alhamdulllah akaun 3 boleyh jgk. . buat research kt google nk bina blog dgn mnrik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. yana boleh cari tutorial yang boleh kemaskan blog.. :)

      Delete
    2. blog yana 6pk xkmas ke? heheh ckp aje,,just nk pndgn tntg blog yana

      Delete
  2. taniah wan, makin lama penulisan wan makin santai dan best nak baca .. liz suka2 ..

    ReplyDelete
  3. iman pon susah nk jadi seorg blogger apatah lagi nk menarik kengkwn.jdi iman share ilmu je

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang itu lbih bagus.. banyak cabangnya blogger ni, ada yang santai, hiburan, gosip dan bermacam lagi lah :)

      Delete
  4. Btul tu nk jd blogger kena berani n mesra alam..klu tak mesra..erm..mmg syok sndri la jwbnya..hahaha:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh juga kalau nak jadi Bob AF sememang nya terkenal dengan tagline Mesra ! ;D

      Delete
  5. yup jngn malu jngn segan bersma blogger..dulu nad mula2 tulis blog x sush mn pun..sebb nad tulis ape yang nad wat hari2..hehe...smpai sekrng..ape yang nad nampk..nad baca..nad akn kongsi kat sini..x malu pun ngn entry nad wat..wlaupun xde orng yang nak baca..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 pun macm tu.. tapi kita yg kena gerak diri sendiri.. sebab tu la wujud istilah blogwalking..

      Delete
  6. malu bertanya sesat jalan .. x gitu :D

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved