Percubaan Pertama..

on 12 January 2013




Agak-agak korang kenal ke tapak kaki ni?? Aku ?? Bukan lah, mustahil sampai hitam macam ni.. Apa lagi aku curi dekat Google la apa lagi, macam tak biasa pulak.. Ehh jangan takut, korang bukan salah link.. Tapi  ni la blog aku yang sekarang.. Asal kau tukar wan?? Jawapanya senang je.. Supaya mesra dengan SEO.. Apa tu SEO?? Korang nak aku terangkan aku tak pandai sangat..  Baru je hampir 2hari aku menela'ah@ mempelajari tentang SEO ni.. 


Apa itu SEO.

- SEO adalah ringkasan kepada Search Engine Optimization. Kalau bahasa mudahnya adalah cara untuk mengoptimumkan apa yang anda buat di blog anda supaya blog anda tersenarai di search engine seperti google, yahoo, bing dan lain².


Apa tujuan SEO.

-Tujuan utama SEO bagi seorang blogger yang menggunakan teknik SEO adalah untuk mendapatkan trafik dari search engine. Kemudian baru berkaitan dengan pagerank, eaning dan sebagainya. Tetapi tujuan utama adalah trafik dari search engine.


Perlu ke SEO pada blogging.

- Pada blogger yang pentingkan trafik untuk ke blog mereka, YA.
Dan paling kurang tahu basic² utama dalam SEO ini.
- Bagi blogger yang berblogging sekadar diari, mengisi masa lapang, atau berblogging sekadar ada blog, SEO tidak begitu penting.


Ranking: 5

6 Comment:

  1. Kalau vee punya okay tak? Hikss. Nice new look anyway! (:

    ReplyDelete
  2. wah..berwahaj baru..:) hebat..yup..mmg mesra SEO mcm ni..hehe:D

    ReplyDelete
  3. cx mmg tk prnh fhm dgn SEO ni. hahah! *pdhl tknk fhm. haha

    ReplyDelete
  4. hihih ala tak boleh usya bintant2 kat blog kau lagilah ceni, hihih

    ReplyDelete
  5. kalau reti main dgn SEO, confirm trafik naik ^^

    ReplyDelete
  6. latar belkg blog ade kaita degn seo ke??

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved