Mereka Di Halaman Pertama Google..

on 29 January 2013

Assalamualaikum..

Pelbagai cara yang aku cari untuk mendalami ilmu SEO ternyata bukan sesuatu yang boleh di anggap mudah.. Pelbagai cara juga yang aku kaji bagaimana hendak meletakkan blog aku di dalam halaman pertama enjin carian seperti google, yahoo, bing dan sebagainya.. Adapun aku akan sentiasa belajar untuk mendalami konteks dan apa yang sebenarnya tentang SEO..

Mereka ada yang dah menguasai ilmu SEO ini amat beruntung, rugilah kalau kita tak belajar serba sedikit tentang betapa pentingnya SEO pada blogspot.. Namun pada hari ini, kebanyakan mereka yang berada di halaman pertama google banyak sudah berubah, tidak hanya wordpress.. Blogspot juga sedikit sebanyak telah mendominasi halaman pertama google.. Rugi rasanya aku tidak dapat menghadiri event yang sememangnya menjanjikan pulangan yang lumayan untuk aku mendalami ilmu daripada mereka yang terhebat.. Baru-baru ini event Sepetang Bersama Blogger 2013 anjuran #SBB2013 anjuran Denaihati.com . Rugi tak dapat tahu lebih awal, memang rugi.. Dapat juga aku info dan tips-tips yang penting untuk aku menambah baik diri aku dalam berblog ini..

Cuba cari keyword blogspot, tentulah kita akan jumpa Maria Elana, Fatin Liana, Hanis Zalikha .. Terus terang memang banyak blogger wanita dari blogger lelaki.. Tetapi bila aku cari tips-tips especially SEO banyak blogger lelaki yang lebih mengutamakan SEO..



Terus terang, sebenarnya aku sedang mengkaji pelbagai tips yang aku cari.. Dan aku akan dalami.. Chayok-chayok!
Ranking: 5

9 Comment:

  1. kalo usha ade..mesti boleh..nad tau wan pasti boleh..

    ReplyDelete
  2. Berada di halaman utama sebab mereka paling banyak carian sekitar tahun 2011. Walaupun tak main SEO tapi orang ramai nak tahu cerita dekat blog mereka. Itu kekuatan blogger tersebut. Hebatkan. Betul, teruskan usaha. Go Wan Go..Teruskan.

    ReplyDelete
  3. Nak kena usaha lebih jugak la macam ni. Good luck bro.

    ReplyDelete
  4. waaaa hebat mereka2 ni......
    lama lagi ler kalau leeza. ki ki ki

    ReplyDelete
  5. hebat2.. abes google malaysia depa conquer.. heh

    ReplyDelete
  6. kak mia pun sama juga... tengah belajar seo ni. tapi biasalah takleh concentrate sebab ada komitmen keluarga dan kerjaya.....

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved