Sejauh Mana Kata-Kata ??

on 10 December 2012



"Sejujur mana ikhlasnya hati ,ketika lembut senyum diberi
apakah ada tujuan... sebalik senyuman itu...
Sejujur manakah kata-kata ketika kita bertentang mata
boleh kah aku percaya mungkin itu satu sandiwara "

Permulaan entry aku mulakan dengan lirik lagu.. Cuba teka siapa penyanyi nya?? Hehe senang je.. Takpe lah bia korang teka sendiri ok?? Saje je nak mulakan entry dengan lagu.. Bukan ada kene mengena pun dalam hidup aku.. Maaf kalau entry yang aku buat ni terkena batang hidung korang ok??

Bagi aku la kan "tiada satu alat pun yang boleh mengukur sejauh mana kata-kata seseorang tu" yup, memang betul.. Ramai orang yang hanya pandai menanam tebu di bibir.. Manis berkata, tapi takde lansung usaha.. Aku tak suka la orang macam tu.. Hanya pandai berjanji saja.. Janji hanya tinggal janji, itu yang pasti!" ini hanya pendapat aku saja"

Pujuk rayu, kata manis, bermacam lagi adalah asam garam kehidupan sekarang.. Senang ambil contoh budak sekolah bercintan-cintun.. Takdelah tak bagi, tapi di nasihatkan belajar lah dulu, belum sampai masanya lagi untuk adik-adik fikirkan.. Belajar tinggi-tinggi,dapat kerja bagus.. Jangan menyesal di kemudian hari.. Jangan gunakan kelebihan yang kamu ada untuk tujuan keburukan.. Banyak dah berlaku pada zaman sekarang, yang mengandung pun ada.. Padahal masih bersekolah.. Apa nak jadi??

Si Lelaki pandai menabur janji, pujuk-pujuk.. Last-last pergi juga hotel budget ataupun tempat lain.. Duhai Hawa, jangan lah kamu membenarkan seseorang lelaki bukan ajnabi kamu untuk melihat auratmu.. Banyak sangat dah berlaku.. Manusia akhir zaman! Banyak lagi tangga untuk kamu lalui..

Jangan terlalu sangat berjanji,kelak akan memakan diri, kita makhluk tuhan, semua sama tiada yang membezakan kita, melainkan amalan kita di dunia :)




Ranking: 5

1 Comment:

  1. setuju sngt.. Jgn mudah percaya dengan kata2 org yg kita x kenali sedangkan org yg kita kenal pun tak boleh percaya seratus peratus... nice entry, loike it soo much!

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved