Traffic Oh Traffic!

on 6 December 2012


Haiii.. Entry kedua ni santai je terus dapat.. Memandangkan semua kerja dah siap, cuma yang belum siap persiapan aku nak pergi kem je nanti.. Nanti malam lah aku siapkan.. Cuma aku lebih terbiasa buat kerja last minute.. Nanti mula lah merepek meraban, barang tertinggal lah, itu ini lah.. Hahaha dah habit dari dulu, nak kemana-mana, kene orang bising dulu baru lah nak mengemas itu ini.. Ada pun aku perlu kikis apa yang tak perlu tu.. Sikap macam tu perlu aku buang sikit-sikit.. Haa kene la berdikari, hidup membujang ni macam ni..

Ok lah, bukan itu yang aku nak fokus kan dalam entry aku ni.. Saja je nak berkongsi pendapat dengan korang.. Betul kan?? Bila kita ping entry kita traffic blog kita akan bertambah.. Ping tu kita linkkan entry kita,tak kisah la twitter, facebook, gilaping or busuk.org.. Tapi yang aku nak kongsi kali ni apa yang dah berubah dalam blog aku setelah aku ping kan entry aku ke dalam gilaping.com.. Memang nampak ketara sangat perubahan dari segi viewers blog kita.. Tak caya korang boleh tengok gambar di bawah ni memang aku printscreen dari blog aku sendiri.. 


Entry yang tadi aku buat tu bawah sekali.. Tak sampai sejam ping viewers bagi entry tu naik mendadak.. Terima kasih sangat-sangat.. Hasil daripada geledah Mr.Google minggu lepas.. Alhamdulillah nampak hasilnya.. Memang ketara sangat.. Ada yang seawal jam 8pagi ada yang view blog aku walaupun hanya seorang.. Hehehe bagusnya macam tu.. Tiap kali entry aku buat aku akan ping kan entry aku, dekat twitter dan gilaping.com.. Tips yang berguna aku dapat, dan aku olah :

  • Jangan tiru/copycat entry orang.. Pastikan entry tu milik kamu sendiri..
  • Tajuk entry juga memain kan peranan..
  • Kekalkan jumlah pengomen untuk setiap entry kamu..
  • Buat entry yang menarik walaupun isu yang kamu tulis tu sudah lapuk..
Nasihat ni aku sendiri akan guna pakai dalam sepanjang aku berbogger ni.. Terima kasih juga buat semua, tanpa anda siapalah saya :)






Ranking: 5

2 Comment:

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved