Bukan Sekadar Ungkapan..

on 18 December 2012


Selamat petang semua.. Hii!! jumpa lagi pada entry yang ke-2 hari ni.. Amacam hari korang?? Best kan?? Sedar tak sedar dah tinggal lebih kurang 2minggu je lagi sebelum meninggalkan tahun 2012.. Azam korang tercapai?? Bagi adik-adik yang bakal mengambil result esok, berbanyak lah berdoa.. Moga keputusan yang bakal adik dapat esok dapat menggembirakan adik sekeluarga.. PMR, jalan pertama bagi menentukan kejayaan kita.. Bermula dari sekarang kena pasang niat untuk berusaha.. Jangan ingat form4 boleh honeymoon tau.. Jangan dik, nanti menyesal tiada guna..

Ok berbalik kepada entry aku ni.. Yeah, bukan sekadar ungkapan.. Amat mudah menyatakan sesuatu terhadap seseorang tetapi terpulang kepada kita cara untuk menerimanya.. Senang kan?? Ambil contoh, dalam percintaan, amat mudah untuk menyatakan hasrat kita yang kita menyayangi dan mencintai seseorang.. Memang dalam percintaan sememangnya amat indah dan cinta itu indah jika kita pandai mencorakkannya dan dihiasi di sulamkan berteraskan agama.. 

Banyak orang hanya pandai janji, ibarat menanam tebu di pinggir bibir.. Manis di bibir pandai bermain lidah, bijak menyusun kata.. Kita jangan mudah mempercayai seseorang, hakikatnya kena sedar.. Bukan semua orang baik dalam dunia ni, kalau tak hakim, polis, mahkamah dsb tu takkan wujud ye dak?? Bila berjanji haruslah di tepati.. Bukan hanya sekadar ungkapan..

Tersirat di hati siapa kan tahu, alhamdulillah setelah beberapa dugaan akhirnya aku dapat mengecapi sebahagian daripada kebahagiaan.. Berkat kesabaran selama ini terbalas, walau banyak pun dugaan, akan di tempuh.. Siapalah kita untuk menolak atau melawan takdir, tak terdaya.. Takkan berdaya..

" Buat kerja biar sampai habis "

Aku berpegang pada prinsip di atas, setiap kali aku buat sesuatu aku akan berusaha dan akan pastikan segala matlamat aku akan tercapai, walaupun lambat akan ku usahakan.. 
Ranking: 5

2 Comment:

  1. me too.. biar apa org nak cakap, janji kena teruskan juga apa yg dihajati.. tapi nasihat dan dorongan kena la ambil kira juga.. hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved