Lain Tempat, Berlainan Cara

on 6 December 2012


Haii, baru entry pertama dalam hari ni.. Masih bekerja, dan sempat luangkan masa untuk blog.. Memandangkan 3hari takde ni.. So, maybe hari ni banyak entry akan ku coret dalam blog aku nih.. Selama ni banyak entry yang nak sangat di taip, masalahnya cuma masa je.. Memang banyak sangat idea time nak tulis.. Kekadang dari pandangan kita saja boleh di jadikan bahan cerita, tak perlu sangat entry yang berunsurkan 18sx tu untuk menarik perhatian pembaca.. Maaf kalau pernyataan aku tadi mengguris hati korang.. Itu cuma pendapat aku, terpulang pada korang bagaimana cara korang menilai apa yang di nyatakan aku tadi..

Tak payah rasanya aku nak pergi ke luar negara, untuk melancong.. Sebab kat Malaysia ni macam-macam ada.. Tempat peranginan, tempat beriadah yang canggih.. Macam Astro macam-macam adaaaa!!  hahaha :D .. Adapun kita sangat bertuah sebab contohnya kita teringin sangat nak ke Bali, nak mandi tepi pantai kan, senang je.. Paling tak kita boleh g PD, duduk sebelah orang indon, comfirm la terasa sangat macam kita ni di Bali.. Pernah juga aku melawak macam tu dengan kawan aku, ko ni sengal la.. Ehhh dia cakap macam tu pula.. Betul la kan, sebab kat Malaysia ni bersepah sangat bangsa asing.. Yang masuk secara halal takpe, yang haram ni?? Ape kejadahnya.. Kalau lah kita naik bus, hujung minggu ( Bagi yang suka naik kenderaan awam macam aku ni la ) , pasti la sama ada dalam bus, LRT mahupun komuter penuh la dengan mat bangla, mat indon kan?? Hehe extra bau badan lagi.. Hahaha penah kawan aku cakap, makk aiii tak mandi ke pagi tadi?? Hehe mat bangla tu tenung je mata kawan aku.. Berani la usik, nak kena pe?? 

Yang mana bekerja tu elok-elok lah bekerja, jangan datang sini nak tunjuk pailang pula.. Nak samun, nak rompak, nak pecah rumah ke.. Jangan buat kat negara kitaorang.. Malam bola hari tu, memang senyap lah diorang, ada aku perasan yang bawa bendera Malaysia, dah kalah dia letak kat jalan, aku pun ambil, " dalam hati memberontak juga, wahh kau kalau lah aku dapat tahu la nasib kau kan".. Tersentuh beb.. Nak tengok bola free bukan tak boleh, dah kalah jangan frust sampai meja pun kau nak terbalikkan.. Ni aku dapat info dari kawan aku.. Tak percayala kalau tengok bola untuk semangat kesukanan saja, tak payah pergi tengok negara orang, negara sendiri pun dah cukup.. Mula psiko, last2 naik hangin.. Mula lah bergaduh sesama sendiri.. Malu dek pelancong asing.. Ketawa di gelakkan kita..Tak payah tengok kejohanan yang berprestij sangat, cukup dengan liga tempatan.. Macam ni bila nak maju?? 

Ok lah jumpa di lain entry ok??



Ranking: 5

2 Comment:

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved