Kerana Mulut..

on 25 December 2012




Disaat aku menaip entry ni tengah layan Hantu Kak Limah.. Hahaha memang lawak gila cerita ni, sumpah aku dah hafal kronologi cerita ni dari awal sampai lah tamat.. Tapi bila aku tengok aku tak terasa bosan sebab banyak sangan humor dalam cerita ni, kira pack gila dengan lawaknya.. Hahaha berkekek aku ketawa.. Tapi bukan pasal Hantu Kak Limah ni aku nak cerita, pasal mulut.. Ada apa dengan mulut?? 

Orang dulu banyak nasihat kan kita dengan pelbagai ungkapan indah, mutiara kata ataupun pelbagai bidalan..  Cuma kita tak pandai nak menggunakannya.. Maaf aku juga tujukan entry ini kepada diri aku sendiri, bukan bertujuan semata untuk menjatuhkan individu..

Banyak sangat dah terjadi dalam hidup aku, banyak sangat.. Kekadang sampai hilang kewarasan dan kesabaran, namun apa yang aku boleh buat?? Hanya boleh bersabar.. Dapat apa haa sampai sesama bangsa pun nak menjatuhkan bangsa sendiri?? Dapat apa?? Bangga?? Suka ke buat mulut, tuduh menuduh tanpa usul cerita..

" Melayu mudah lupa " kata Tun Mahathir memang tepat.. Tak selamanya kita berada di atas, namun bukan ke kita kena siap seragakan diri untuk melengkap kan diri untuk kekalkan kedudukan tu.. Tapi langit selalunya tak cerah, sangkakan panas, rupanya gerimis di siang hari.. Kalau jatuh, usaha bangunkan diri, jangan PhD terlampau tinggi sangat.. Bila kewarasan menurun, mula la bertindak luar kawalan.. Malas nak cerita panjang, atau pun bangkitkan hal ni dengan panjang lebar.. Harapkan sama join berniaga, sama berkongsi ok.. Tapi kenapa boleh burukkan nama sendiri, sengaja buka pekung orang?? Dapat apa??

p/s : maaf bahasa agak kasar :)



Ranking: 5

4 Comment:

  1. haa ada pernah dengar tentang ni..betul! sokong 101% ,hehe . Target tinggi kalau tak berusaha kecewa setinggi KLCC ,kihkih xD

    ReplyDelete
  2. ena kalau org tu over dengan ena, memang nahas... hahaha ena ni memang baran sedikit tapi nowadays, ena cuba kawal diri dari marah dan lontarkan kata2 yg berfaedah.. x minat mncarut2 ni

    ReplyDelete
  3. mulut orng xleh ditutp irwan..just truskn je ngn life kite..jgn pndg belkg..pelawok..pelawok..pelawok..hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved