Beruntung kah kita??

on 8 November 2012




Salam membaca buat reader semua.. Line bertambah baik hari ni, so boleh la update blog dan sebagainya.. Baru lepas solat dan terfikir untuk entry ini.. 


Masih beruntung kah kita?? Kenapa aku cakap macam tu?? Sebab korang sendiri tahu yang banyak dah bencana alam yang berlaku di sekeliling kita.. Contoh baru-baru ni negara AS menerima Taufan Sandy.. Kesan nya amat teruk sekali.. Kita sendiri boleh lihat macam mana.. Boleh cari google images.. 



Banyak lagi image yang korang sendiri boleh tengok.. Kita patut sedar yang dunia kita huni ni semakin tua.. Tapi hairan kenapa seolah-olah kita tidak sedar dan masih leka dengan dunia.. Kita seharusnya persiapkan diri.. Dari segi amalan dan lain lagi.. Bermacam lagi kiamat kecil yang sudah berlaku.. Kadang-kadang kita alpa dengan ajaran, malah kita selalu je buat apa yang di larang..


Tak takut ke?? Bukan apa saja menasihati sesama kita.. Pelik dengan zaman sekarang, macam-macam berlaku.. Maksiat merata, dosa yang kita buat sering bertambah.. Tapi tak sedar ke pahala juga kita perlu cari?? Kiamat kita tak tahu bila.. Pengkaji barat sibuk mengkaji..


Kiamat pasti akan terjadi, dah di tulis dalam Kitab Al-Quran, bersediakah kita untuk menghadapinya.. Jangan terlalu mengejar kan duniawi semua sahabatku.. 
Ranking: 5

4 Comment:

  1. Betul..Malaysia adalah satu2nya negara yang bebas dari bencana alam yang melampau macam taufan sandy..kita patut bersyukur sangat2...tingkatkan amal.

    ReplyDelete
  2. apa yg pntg.. jgn lupa akhirat. dunia pn pntg .. balance. insyaallah :) Allah da jnjikn yg t'baik buat hambaNya

    ReplyDelete
  3. sebagai khalifah dimuka bumi nih banyak lah kite bersyukur...

    dari nadiah

    ReplyDelete
  4. jadikan ia kesedaran buat kita,,,syukur kita masih lagi diberi umur&hayat untuk berada di muka bumi, jadi belajarlah daripada itu~

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved