Cinta Itu Buta ataupun sebaliknya??

on 25 November 2012




Cinta itu buta dan juga boleh membutakan,
melukakan dan sukar untuk kita lupakan,
Aku cinta padamu hanyalah ungkapan,
luahan yang jarang bermakna bila diucapkan..


Mukadimah permulaan entry aku selitkan dengan lirik lagu, cer teka siapa yang nyanyi?? Haa boleh cari kat google nak lagi senang.. Tapi bukan isu lagu yang aku nak kongsi, sekadar nak berkongsi cerita.. Boleh kannn??

Mungkin heboh hari ini dengan tajuk depan Kosmo hari ini, ada baca tak?? Usia muda tidak halang pasangan kekasih ke jenjang pelamin.. Budak 12tahun.. OMG.. Lalu je depan kedai tadi terus rembat satu.. Jarang aku nak beli paper ni.. Time ada isu hangat atau pun pelik baru aku beli.. Laaa bukan katak bawah tempurung taknak tahu isu dalam atau luar negara, malam kan boleh tengok berita, atau pun malas sangat boleh baca dalam internet..

Pasangannya berumur 18 tahun.. "Ini cara kami cegah gejala maksiat" ,kata pasangan tersebut.. Memang jarang lah berlaku macam ni pada zaman sekarang.. Kalau zaman mak ayah kita dulu tak hairan sangat.. Tapi bagus juga, dapat keizinan dari ibu bapa mereka.. Dari dok bercinta sakan, baik bernikah.. Bukan nak kata bercinta tu salah, tapi pandai-pandai bawa diri dan pandai jaga diri..

Aku doakan pasangan ini berbahagia ke anak cucu dan selamanya.. Langkah yang mereka ambil patut di contohi.. Tapi fikir dulu sebelum buat apa pun keputusan.. Perkahwinan itu bukan untuk setahun dua.. Banyak yang perlu di sediakan untuk menempuh halangan itu..

p/s : untuk yang tersayang, kita pasti akan tempuhi bersama :) Siti Adila Binti Othman





Ranking: 5

{ 0 Comment... read them below or add one }

Post a Comment

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved