Seharian Terpaksa Berpisah??

on 18 October 2012

Assalamualaikum..


Hmmm apa pulak la kali ni, tepaksa apa pulak la aku ni.. Hahaha saja je intro bagi sedih tapi sebenarnya bukan apa pun sangat.. Saje nak buat gimik.. Haha yang sebenarnya terpaksa berpisah dengan laptop kesayangan aku ni.. Sebab ada masalah, bila panas je auto shutdown.. Yang paling aku hairan tetibe je jadi bluescreen.. Aiyoyoyo sangat takut meh.. Semenjak 'membela' laptop ni tak lagi penah rosak.. 


So, solution aku service la.. Tak kena bayar pun.. Kan aku keje kedai komputer.. Haaa kalau kat kedai mau charge RM50 keatas la.. ( tak boleh bagitahu harga sebenar, nanti bos baca) hahaha.. Proses service ni memang memerlukan kesabaran yang tinggi, bukan mudah nak pisahkan satu-satu komponen laptop.. Kalau PC senang la sebab besar, laptop memang susah, especially bahagian motherboard.. Tempat yang paling penting.. 

Bagi tengok gambar lagi senang.. 









Haaa amik kau berhabuk gila.. Habuk la menyebabkan laptop aku cepat panas, sekarang ni ok dah.. Walaupun model lama, Compaq Presario CQ42 je, tapi aku sayang sangat.. Harta pertama yang aku dapat bila kerja kat sini.. Alhamdulillah, sekarang dah boleh pakai.. Test Windows 8, boleh laa.. Lebih ringan dari windows 7.. Dinasihatkan copy image widows anda sebelum install Windows 8.. Windows yang aku install ni cracked punya.. License pun tak lama... Saja je nak try.. Haaa baru leh nak update entry, blogwalking tanpa fikir lappy cepat panas.. 



Ok sekian jumpa di lain entry.. 



wassalam...

Ranking: 5

{ 0 Comment... read them below or add one }

Post a Comment

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved