Aku , Dia Dan Si Dia..

on 16 October 2012

Assalamualaikum..


Selamat membaca buat semua.. Haa lama tak buat entry kan.. Tetiba saje nak meluahkan rasa dekat blog ni.. Haipp!! hehe tak boleh amalkan selalu, sebab taknak la sebab entry yang bukan-bukan ni buat kan blog aku takde yang nak berkunjung.. Huhuhuhu.. Apa-apa pun aku cuba buat yang lain dari yang lain lepas ni.. 


Selama ni aku susah hendak percaya, masih wujudkah cinta sejati?? Atau pun cinta selepas alam perkahwinan ?? Kekadang bingung aku memikirkan.. Antara dia dan si dia ni.. Kadang-kadang sampai tersepit.. BUKAN couple pun, cuma berkawan.. Tak lagi fikir kearah lain lagi..


Si dia ni bukan orang asing lagi pada family aku, agak berjauhan sebelum ni di sebab kan masalah family.. Arwah p.cik aku kahwin dua, so si dia ni sepupu aku anak isteri arwah p.cik aku.. Taknak panjang lebar intro, sebelum ni memang sampai tak bertegur sebab jarang la datang beraya dekat rumah, so memang la tak pernah bertegur sapa.. Tiba aku dok on9 facebook si dia ni hantar mesej.. Dia pelik macam mana aku boleh kenal family dia.. Hehe dia tak cam aku laaa.. Hahaha nampak sangat la aku ni pemalu.. Family dia datang beraya masa tu aku takde dekat rumah, belum balik marhaban..

So kenal punya kenal jadi kawan rapat, mula timbul rasa pelik sebab si dia ni syok kat aku.. Aku bukan taknak, sebab aku takut sangat bagi harapan.. Better aku buat macam biasa, lagi pun baru lagi.. Call mak, tanya pendapat.. Mak tak halang, boleh rapatkan hubungan keluarga.. Sebab terlalu jauh sangat sebelum ni.. Dari si dia pun sama.. Pun macam mak aku cakapkan tu la.. 


Dalam pada yang sama , aku masih ada lagi dengan dia ni.. Capital F yang pernah aku buat entry-entry sebelum ni.. Cuma hubungan sedikit longgar di sebabkan faktor busy dengan kerja, belajar dia tu.. Nak buat macam mana, study nursing memang susah, jadi nurse memang best.. Tu la berkali aku dengar dari mulut dia tu.. Penat memang penat.. Aku faham dia, kadang-kadang tengok jadual kerja dia ketat.. Tambah lagi dia nak exam dan ada assigment yang perlu dia buat.. Mana dia nak bagi masa.. Aku harap dia boleh buat dan berjaya pada suatu hari nanti.. 

Ya allah, permudahkan lah segala urusan aku dan orang di sekililingku.. amin..


ok lah.. Semoga bejumpa lagi di lain entry.. 

wassalam..









Ranking: 5

2 Comment:

  1. yeahhhh....ape2 pon.Restu famly tu penting kan dear^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes,, memang betul tu.. Dengan sapa pun kawan kita.. restu org tua paling penting : D

      Delete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved