Pembaca Vs Pengikut

on 26 March 2013


Readers Vs Followers


Assalamualaikum..


Satu perkongsian dapat dibuat, semoga dapat di manfaat kan bersama rakan semua.. Antara readers dan followers mana satu pilihan korang?? Boleh kongsikan disini juga.. Ada yang beranggapan juga salah satu penting dan tak penting untuk mencapai kedua-duanya sekali.. Anda berhak menentukan nya..

Tips traffic meroket ke langit, tips jana duit melalui blog akan ada terselit bahawa pentingnya readers yang mantap, ada blogger yang hanya mempunyai follower yang sedikit tetapi wooww! traffic memang awesome.. Ada juga blogger yang follower ramai tetapi traffic hurm.. Contoh macam blogger ini.. Tentu tertanya-tanya macam mana nak tambahkan readers kan?? Ping blog salah satu nya.. Tetapi cuba cari masa sesuai untuk ping, bukan sekadar ping itu suka-suka tapi itu langkah untuk langkah mempromosikan blog.. 

Blogwalking pun penting untuk menjana traffic kebaboom! .. Tetapi bukan semua blogger yang ada dapat berblogwalking hampir 100-200 blog sehari.. Aku pernah try,memang mengambil masa yang lama.. Tetapi berbaloi dengan usaha dan pengorbanan masa yang di buat.. Cuma buat masa sekarang ni, mana yang sempat pasti akan aku terjah.. Sebab memang busy dengan kerja buat masa ini, entry pun sekat-sekat.. Tapi nak buat macam mana, itu carian rezeki aku.. Memang kerja aku mengadap pc dan laptop sampai power spec pun makin bertambah.. So aku makin tua. Kbai. hahahaha..

p/s : Teringin nak outing reramai dengan blogger area KL,S.Alam.. Dapat lagi ramai lagi bagus.. Boleh bincang lagi ni.. 






Ranking: 5

11 Comment:

  1. reader lgi penting supaya x meroyan tlis entry sorang2 hahah

    ReplyDelete
  2. Tapi, Lyeen percaya abg wan seorang yg rajin..ahaha..100-200 blog sehari?wow..lyeen hanya set 30-50 blog sehari.. Lebih dr tu..letih..:'( hahaa

    p/s: jum ramai2 outing..:D

    ReplyDelete
  3. follower ramai pun bukan semua yang baca blog kita I mean saya, kih3..suam2 kuku jer...

    ReplyDelete
  4. sy tak kisah follower tak ramai sbb tak sume sempat baca apa yg sy bebelkan. Janji sy dpt menaip aka menulis. Entah2, org pun malas nk baca. ntah hape2 ntah yg sy tulis. haha... sy ping entri & blogwalking bilamasa je yang sempat sebab sy isteri, ibu kpd 5 org anak, guru, pelajar & part time blogger yg menulis utk kepuasan diri, berkongsi pengalaman, cerita & ilmu yg sedikit. Kekadang terlupa nk ping entri. Blogwalking pun bila ada masa free ^__^

    ReplyDelete
  5. Nak dapatkan reader yang banyak bukannya senang. Kena pikat melalui penulisan dulu..

    ReplyDelete
  6. Kalau blogwalking 100 - 200 sehari..., memang tak larat la Irwan. Boleh sakit belakang dan kembang punggong. Dapat 15 - 20 sehari pun dah bagus asalkan constant. Yang sedihnya akak pun tak constant...hadoooo.

    ReplyDelete
  7. Kito selitkan a few article yang berbau SEO jer. so tak perlu nak risau pasal trafik and reader. Itu adalah salah 1 strategi yang digunapakai di blog SembangCyber.

    ReplyDelete
  8. hehehe. kalau nak traffic memang kena main seo juga.. hehe. tu yang aku malas sangat nak buat tu.haha

    ReplyDelete
  9. kalau pada kita 2-2 pun penting juga.. sebab tanpa follower, mcm mna dorang nak tahu tntang blog kita kan..sekaligus menjadi pembaca..then lagi 1, bila follower meningkat, kita pun bersemangat nak buat yang terbaik untuk blog kita kan.. :)

    ReplyDelete
  10. hehe ena sekarang cuba main dengan SEO.. Alhamdulillah, sehari dalam seribu lebih juga la readers...

    ReplyDelete
  11. main seo lagi best bila terdesak tade masa nak update tu, hehe readers setia susah nak cari sekarang lainlah pengaruh kita tinggi, muehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved