Gadis.my??

on 2 February 2013

Assalamualaikum..

Sekarang, banyak yang terjadi kes-kes seperti pencabulan, gangguan seksual, sama ada di kawasan luar rumah, dalam rumah, tempat kerja mahupun tempat awam.. Adakalanya kes yang terjadi seperti di atas ini boleh juga melibatkan trauma sepanjang hayat dan yang lebih teruk lagi boleh menyebabkan kecacatan berkekalan dan juga kematian. Oleh itu, kau Hawa terutama sekali hendaklah mengambil iniasititif @ langkah proaktif untuk mengelak daripada perkara seumpama itu terjadi..

Gadis Girl's Awareness Development & Inspirational Series )  adalah sebuah program yang di buat untuk wanita yang berumur di antara 16tahun ke atas untuk melindungi diri sendiri dari perkara yang tidak diingini dan melatih keyakinan serta mendidik wanita untuk lebih bersemangat sama ada di dalam kerjaya ataupun di dalam pendidikan.. Program ini di di asaskan oleh Dato' Dr. Fadzilah Kamsah dan di jayakan oleh para panel yang lain, sebagai contoh Datuk Dr Mohamed Mustafa Mohamed Ismail, Sir Noordin Khalid dan ramai lagi..




Di dalam program Gadis ini banyak menerapkan betapa pentingnya wanita dalam pembentukkan sesebuah negara.. Sebelum ini kita lihat banyak kes yang berlaku di kalangan wanita.. Tetapi langkah proaktif telah di ambil dengan mewujudkan Gadis ini juga akan menerapkan juga seni bela diri yang boleh di pelajari dengan mudah oleh wanita iaitu SDS ( SMARTS Self Defence System ).. Program ini akan mendidik car-cara bela diri ketika berhadapan dengan sesuatu masalah. Contohnya perompak.



Antara barisan tenaga pelajar yang akan menjayakan SDS ini di bawah kelolaan Sir Noordin Khalid iaitu dari SMARTS Coach.. Gadis ini juga mendapat sambutan yang baik daripada artis-atis tempatan seperti Heliza, Fahrin Ahmad, Raja Azura..

Untuk keterangan lanjut :

Website Gadis = Gadis.my

Kredit : Sumber gambar oleh Page Smarts Coach
Ranking: 5

5 Comment:

  1. okay, not bad.. bagusnyaa ada orang ambil care pasal ni.. sekarang ni, simbol kat tren pun org dah tak ikot...

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah ..semakin byk inisiatif yg diambil utk menjaga hak kaum wanita..hehehe

    ReplyDelete
  3. progrm yang sangat bgus bgi kaum wanita..progrm mcm ni mmg perlu sebb wanita ni kn kaum yg lmah..klo boleh psni wat progrm tuk knk2 plk..yela kn bnyk kes2 knk2..ajr knk2 mcm ne klo jumpe strangers..

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved