Uji Tahap SEO Anda

on 4 February 2013


Assalamualaikum..

SEO sangat penting bagi sesebuah blog. Di mana setiap blogger menginginkan sesebuah entry itu mencapai tahap pageranking yang tinggi dan mendapat halaman pertama dalam sesebuah enjin carian.. Namun usaha demi usaha setiap blogger itu di anggap belum puas. Ini kerana, tiada bukti kejayaan seseorang blogger itu boleh di ukur sebenarnya.. Untuk menjadi yang lebih usaha yang lebih juga perlu di buat.. Untuk mencapai nya bukan sahaja dengan langkah memasang meta tag dengan betul, tetapi juga tips-tips blogwalking, tips-tips entry, meletakkan backlink, ping entry, meletakkan blog archieve, mencipta ruangan komen @ shoutbox juga perlu diambil kira..

Chkme.com adalah sebuah perisian yang dimana memboleh kan sesebuah blog itu boleh di nilai seberapa tahap SEO sesebuah blog. Di sini ada sedikit tutorial yang ringkas bagaimana untuk check tahap SEO blog..







Anda semua pun boleh check dan boleh kongsikan bersama sebarang tips yang berguna.. Selamat berblogging :)

Ranking: 5

13 Comment:

  1. saya ada check tadi... 14% sahaja saya dapat??... really bad la saya ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada la silap tang mana tu.. cuba cari jalan ye..

      Delete
  2. nice info ... dpt 48% jerk hehehhh ... terukk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe cuba lagi ye, apa yang di terangkan dalam chkme.com tu cuba cari penyelesaiannya :)

      Delete
  3. haritu aku dah check, agak kecewa bila check kali kedua masih macam tu juga, haha menciiik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang perlu di perbetulkan, banyak lagi yang error lagi, hampir semalaman aku mengkaji, akhirnya aku dah dapat yang aku mahu :)

      Delete
  4. Waa..baguslah wan..saya masih tak faham h1...macam mana nak buat ye..hehe..tak tahu kenapa slow sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. h1 tu berkaitan mungkin dengan templete tu kot, wan tak pasti sebab templete wan sedia ada h1. cume perlu di tambah h2 & h3 sahaja..

      Delete
  5. blogger hot >> http://www.lyssasecret.com/ seo dia just 17%
    Tool ni leh dipercayai ke?? @_@
    Blog saya http://blogpoyo.blogspot.com 38% msih bnyk perlu diperbaiki :D

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved