Flyover Runtuh Di Putrajaya ?? Disalahertikan..

on 28 February 2013

PANAS!! Di sebalik Flyover Runtuh Di Putrajaya

Assalamualaikum..

GEMPAR.. Putrajaya, bandar yang mengalami banyak perubahan arus modenisasinya seperti di salahertikan apabila kecoh dengan runtuhnya flyover yang menghubungkan Putrajaya sebentar tadi.. Difahamkan flyover ini telahpun ditutup bagi laluan orang ramai semenjak Disember 2012 lagi..

Ikhsan Oh Tidak!

Mengapa perkara ini perlu di kecohkan dengan pelbagai agenda politik semua ini?? Bila di fikirkan dengan lebih rasional jawapan yang tepat adalah setiap binaan ada tarikh luputnya, mungkin kawasan yang di bina ini berlaku mendapan tanah, hakisan tanah akibat berlaku hujan yang berpanjangan.. Faktor-faktor ini memungkinkan untuk perkara ini berlaku..

Tiada unsur jenayah atau rasuah, perkara ini banyak yang dah terjadi.. Sama juga seperti runtuhnya bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin ( Kuala Terengganu ) banyak juga agenda-agenda politik yang dibuat bagi meletupkan cerita itu sendiri.. 

Sedarlah dari lena, usah lah bergaduh sesama bangsa.. Orang lain ketawa melihat kita, sedarlah dari mimpi, kita terlampau jauh dari dunia realiti, usah berfantasi, kembali merebut hak yang hakiki, yang selamanya akan kekal abadi di hati..

Anak kecil main api, terbakar hatinya yang sepi.. Air mata darah bercampur keringat, bumi di pijak milik orang...

p/s : hayati lah bait-bait lirik di atas.. Usah lagi berdendam, khianat dan saling menjatuhkan sesama sendiri..


Ranking: 5

1 Comment:

  1. mulut orang xleh tutup..tapi nasib baik xde kecederaan yang berlaku

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved