Kelebihan Ping Entry

on 15 February 2013

Ping Entry Penting Dalam Sesebuah Blog

Assalamualakum..

Ping entry merupakan salah satu cabang yang baik bagi mendedahkan blog kita pada readers luar.. Secara lebih amnya kita dapat berkongsi sesebuah artikel yang kita hasilkan untuk tontonan readers luar dan bukan nya dari followers kita.. Itu lah kebaikan yang kita dapat jika kita ping entry sama ada di dalam facebook ataupun di laman sosial lain yang turut menyediakan kemudahan untuk kita ping entry kita.. Gilaping, kartikel, pingje,blogr,guablog dan bermacam-macam lagi adalah medium untuk kita ping sesebuah entry itu..

Jarang sekali untuk aku menggodek bahagian dashbord ni.. Tapi bila godek pula nampak pula benda yang bukan-bukan.. Bila aku tengok stats blog aku memang la maintain dalam 200traffic sehari.. Kekadang turun la juga, di sebabkan kurang ber blogwalking, sebab tu lah sekurang-kurangnya aku balun 50 komen dalam sehari, kekadang dapat kekadang tak dapat di sebabkan internet yang sangat mendukacitakan.. Sebab aku mula serius dalam berblogging ni takkan sesekali berundur walau ada masalah yang remeh macam ni..



Ni la pagewies aku sepanjang bulan Januari hari tu hingga kini.. Memang yang paling top pun berdasarkan apa yang aku ping ke laman yang aku telah sebutkan di atas.. Ni belum blogger lain.. Memang lagi dasyat la.. Sebab traffic ni juga memainkan peranan, dan bukan kita yang cari traffic ni, tetapi dari sesebuah entry yang baik, pengisian yang bermutu akan dapat menarik pagevies.. Terus terang aku ni masih baru dalam dunia blogging ni dan dari itu aku akan cuba mencari pelbagai tips yang dapat membantu aku.. 
Ranking: 5

23 Comment:

  1. pernah ping entry. tapi x slalu.

    ReplyDelete
  2. ping sangat penting untuk mendapatkan traffic.. hehehe. yang penting kena rajin :)

    ReplyDelete
  3. Setuju...ping entry membuatkan blog kita lebih dikenali..kalau tidak ping..susah juga :)

    ReplyDelete
  4. Terima kasih dengan infonya....

    ReplyDelete
  5. selalu ping. kat busuk org... artikel pernah jadi pilihan busuk... :)

    http://farahsdiaryonline.blogspot.com/2013/02/artikel-pilihan-busukorg.html

    ReplyDelete
  6. Salam.

    Awal berblog dulu, memg pernah ping entry..

    Skrg ni..dah tak buat dah,heh3

    ReplyDelete
  7. FD punya trafik kebanyakan dari gilaping dengan busuk je

    ReplyDelete
  8. Still xpaham... (Blogger baru..wlupun buat blog dah lama)..

    ReplyDelete
  9. setuju dengan entri ini .. kebetulan saya baru buat satu entri tentang kelebihan ping di busuk.org di link berikut ..

    http://al-lavendari.blogspot.com/2013/02/penangan-busuk.html

    ReplyDelete
  10. good tips. First time masuk sini. Tabiklah pada abang. Even follower sikit, tuh ha, pageviews tinggi giler ..

    Selalu ping dkt fb jer. dekat pingje.org jarang buat.

    ReplyDelete
  11. sekrng jarg ping sebb tenet yang ermm..sedih je cerita..huhu

    ReplyDelete
  12. pernah sekali je ping guna blogr.my tu..pestu malasss..hahaha :D

    http://ordinarygurl-sue.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. ping ni mean serbu blog orang ker

    ReplyDelete
  14. wah..wah..banyaknya..best..tahniah abg wan..

    ReplyDelete
  15. Bagus ye kalau ping ke kartikel tu..tapi malas nak letak gadget dia dekat blog..blog saya berat dah..hehe..

    ReplyDelete
  16. hai semua.. ping tu macam mana? explain pls. -_-

    ReplyDelete

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved