Aura Ustaz Azhar Idrus (UAI)

on 4 February 2013

Assalamualaikum..




Fenomena UAI @ Ustaz Azhar Idrus ini bukan lah sangat baru, tetapi semakin lama aku nampak impak dari fenomena ini bertambah baik dari hari ke hari.. Setiap hari, ada sahaja maklumat yang aku ingin dapatkan menerusi ceramah, bahan media yang lain yang terdapat dalam dunia internet yng semakin tidak bersempadan ini.. Hakikatnya, semakin aku lihat, banyak golongan belia seperti aku ini seolah di tarik ""megnet"..

Aura Ustaz Azhar Idrus ini berjaya menari golongan belia untuk menghadiri ceramah UAI.. 100ribu yang di mana rata-rata yang menghadiri ceramah nya daripada golongan belia.. Hakikatnya unur belia macam aku ini secara lumrahnya akan lebih tertarik dengan mencari hiburan yang lebih kepada keduniaan, tidak akan memikirkan untuk akhirat.. Tetapi pada aku sendiri aku sekarang ada koleksi ceramah UAI yang aku memuat turun dari laman sesawang Youtube, memang banyak.. Gelak tetapi intipati setiap soalan yang di
utarakan dapat di jawab dengan baik dan berteraskan Agama.. Aku sendiri tertarik..

Siapakah Ustaz Azhar Idrus sebelum bergelar Pendakwah??


  • Pernah menjadi 'gitaris' bagi sesebuah band, tetapi Ustaz keluar kerana niatnya hanya bersuka-suka.
  • Ustaz juga telah pernah mewakili Terengganu untuk sukan berbasikal pada tahun 1980an.
  • Pernah bekerja sebagai artis grafik.
  • 1990 Ustaz berkahwin dan mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan mencanting batik. Dan ketika ini lah beliau mendalami ilmu Agama.
Begitulah serba ringkas tentang biodata Ustaz Azhar Idrus sebelum bergelar pendakwah.. Hari ini dapat kita lihat, tarikan yang di bawa oleh UAI ini semakin hebat.. Malam tahun baru juga telah di tukar serba sedikit, daripada konsert-konsert, timbulnya malam yang penuh dengan ilmu.. Penganjuran malam tahun baru ini juga secara tidak lansung akan menari golongan belia untuk duduk dan mendengar ceramah dalam majlis ilmu..





Ranking: 5

2 Comment:

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved