trick!! RESET FACTORY samsung galaxy!

on 6 September 2012

Assalamualaikum semua..

Hari ni nak share satu ilmu yang aku berjaya buat dari hasil " takde pasal buat pasal" aku beberapa hari lepas.. Asyik tengah charger hp, hp terjatuh mase nak bangun dari kerusi.. Hadoiii berderai la hp aku ni.. Da la syg gile ngan hp ni.. Mula2 boleh on, tp keluar SAMSUNG tu lame sangat lah.. aku dah la xmenyabo orgnya.. hahaha.. Terpikir nak hantar kedai, memandagkan mase tuh tengah kering xjadi la nak hantar.. So aku bertanya la kepada En Google ni..



Kalau untuk Samsung Galaxy Y aku dah try la, pasal aku punya hp pun tu je, xla secanggih mana.. : )




bila dah jatuh tu mmg xleh on la... cuma keluar samsung je.. Membe aku cakap ni rosak software.. so macam reset factory je la kann??? same je.. so bila ada yang terjadi macam kes aku tadi ape yang perlu korang buat
adalah :









Korang tekan je la button kat atas tu serentak dalam kiraan 8-10saat.. Then korang lepaskan.. lepas tu dia akan keluar macam ni..




Ada step sebelumnya tp aku xde save gambar pun.. so pas keluar mende ni korang plih WIPE DATA/ FACTORY RESET.. so dia automatic akan delate semua n save android kembali ke tetapan kilang.. Yang mane suka simpan mesej jiwang, num awek/pakwe ke sorry eh? bila reset factory ni akan delate semua data dalam partition C atau pun memory telefon..







Yang ni lak trick lain tentang android.. Ni boleh try kiranya macam shortcut yang hampir semuanya korang xkan tau dan xkan jumpa pun dalam menu tu..




*#*#4636#*#* phone information
*2767*3855# hard reset*
*#*#7780#*#* factory reset**
*#*#7594#*#* change end call/power option
*#*#197328640#*#* service mode
*#*#273283*255*663282*#*#* file copy screen (backup media files)
*#*#526#*#* wlan test
*#*#232338#*#* shows wifi mac address
*#*#1472365#*#* gps test
*#*#1575#*#* another gps test
*#*#232331#*#* bluetooth test
*#*#232337#*# shows bluetooth device address
*#*#8255#*#* gtalk service monitor
codes to launch various factory tests:
*#*#0283#*#* packet loopback
*#*#0*#*#* lcd test
*#*#0673#*#* melody test
*#*#0842#*#* device test (vibration test and backlight test)
*#*#2663#*#* touch screen version
*#*#2664#*#* touch screen test
*#*#0588#*#* proximity sensor test
*#*#3264#*#* ram version
codes to get firmware version information:
*#*#4986*2650468#*#* pda, phone, h/w, rfcalldate
*#*#1234#*#* pda and phone
*#*#1111#*#* fta sw version
*#*#2222#*#* fta hw version
*#*#44336#*#* pda, phone, csc, build time, changelist number



selamat mencuba....
Ranking: 5

{ 0 Comment... read them below or add one }

Post a Comment

Terima Kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di sini..

 
© Blog CCK All Rights Reserved